Ga naar inhoud
Wervingsvisie.nl

Wervingsvisie.nl

Arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment

Menu

  • Home
  • Wie en waarom
  • Wervingsvisies
  • Contact
Wervingsvisie.nl: arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment.

Wervingsvisie.nl: arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment.

Van strategie tot vacaturetekst

Waarom je moet stoppen met persona’s

Het is vast wel bekend dat ik lang niet altijd blij word van zaken die uit de marketinghoek overwaaien richting recruitment. Daaronder valt ook het gebruik van persona’s – een karakterisering van een bepaald type gebruiker of doelgroeppersoon. Vaak krijgt

Annemarie Stel 28 april 20213 december 2022 Meningen Lees meer

Tien adviezen voor managers

Er is momenteel heel veel aandacht voor arbeidsmarktcommunicatie. Van employer branding tot search, van recruitment tot inhuur en van data tot marketing. De economische rugwind kwam wat traagjes op gang, maar inmiddels begint hij op een tropische storm te lijken.

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Tips en adviezen Lees meer

Een goed voornemen: werken met een plan

Niet ver van mijn huis staat een bord voor een gebouw. ‘Planmatig onderhoud 150 appartementen’, staat erop. Elke keer als ik er langs kom, denk ik: wat grappig, is er ook zoiets als ‘ongepland onderhoud’? Als er opeens iemand met

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Tips en adviezen Lees meer

Wat is er mis met ‘transactionele engagement’?

Onder de dreigende titel ‘Pas op voor transactionele engagement!’ worden wij gewaarschuwd voor een potentieel schadelijk type werknemer. Namelijk degene die het werk alleen maar doet “zolang de beloofde waardering in de vorm van promotie of training in het verschiet

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Meningen Lees meer

Drie manieren om naar je doelgroep te kijken

Onderzoeksbureau Motivaction beschikt over een mooie typering van doelgroepen op basis van waarden in werk: WorkLocus. Met behulp hiervan kunnen medewerkers worden onderscheiden op basis van zachte factoren, naast factoren als opleiding of leeftijd. In dit geval gaat het om

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Tips en adviezen Lees meer

De kandidaat centraal stellen? Waarom?

“Het besef begint steeds meer door te dringen dat de mens de enige en cruciale factor tot het succes van elke technologische ontwikkeling en ieder proces is”, zegt dit artikel. Prachtige woorden. In flagrante tegenspraak daarmee staat de dagelijkse praktijk

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Meningen Lees meer

Talent: alle dieren zijn gelijk…

…maar sommige dieren zijn meer gelijk dan andere. Ik moest aan deze quote denken toen ik ergens de term ‘talent apartheid’ las: het “scheiden van het zogenaamde superslimme kaf van het nutteloze koren” (wat natuurlijk andersom moet zijn: het nutteloze

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Meningen Lees meer

Metaforen in arbeidsmarktcommunicatie: lastig

Bij arbeidsmarktcommunicatie streven we er naar om de essentie van een organisatie over te brengen. Dat valt niet altijd mee; soms is die essentie immers best een ingewikkeld verhaal. Of delen meerdere organisaties een zelfde soort essentie en is de

Annemarie Stel 17 december 201917 december 2019 Meningen Geen reacties Lees meer

Pas op voor een sterk employer brand

In het verleden heb ik wel eens uitgelegd hoe je je employer brand om zeep kunt helpen – het is heel eenvoudig. De gedachte erachter was natuurlijk: doe dit allemaal niet, want van een goed employer brand kun je veel

Annemarie Stel 3 januari 20193 december 2022 Meningen Lees meer

Recruitment marketing, of: hoe schiet ik in mijn eigen voet

De nieuwste hype in recruitment heet recruitment marketing: het inzetten van ‘typische’ marketingmiddelen en –ideeën bij het zoeken van nieuwe medewerkers. Het vinden van ‘leads’ die ooit, mogelijk, misschien, je weet maar nooit, omgezet gaan worden in geïnteresseerde kandidaten om

Annemarie Stel 3 januari 20193 januari 2019 Meningen Lees meer
  • « Vorige

Wervingsvisie.nl

Lusthoflaan 31
2316 HX Leiden

Bel met 06-28814373 of stuur een mail!

LinkedIn

Wettelijke dingen en zo

KvK-nummer: 28117099
Btw-id: NL001469947B89
IBAN: NL50 ASNB 0781 2349 64

Wervingsvisie.nl gaat zorgvuldig met jouw gegevens om. Lees hier de privacyverklaring.

Op de diensten van Wervingsvisie.nl zijn algemene voorwaarden van toepassing.

Wervingsvisies

  • Waarom je moet stoppen met persona’s
  • Tien adviezen voor managers
  • Een goed voornemen: werken met een plan
  • Wat is er mis met ‘transactionele engagement’?
  • Drie manieren om naar je doelgroep te kijken
Copyright © 2023 Wervingsvisie.nl. Alle rechten voorbehouden. Thema Spacious door ThemeGrill. Aangedreven door: WordPress.